Droom? of toch niet! (H4)

11-11-2012 10:29

Ik pakte het infuus en liep richting Marit, ik maakte me zorgen.. de medicijnen sloegen nauwelijks aan en ze was broodmager. weer stroomde een traan over mijn gezicht. ik moest haar redden, ze vertrouwde me.. met een bevende hand lief ik richting haar kamer. bleekjes lag ze in het bed, of in slaap gevallen of bewusteloos. het was niet zo bijzonder meer dat ze flauwviel .. ik verving het infuus en ging weer richting de keuken om soep klaar te maken. met mijn hoofd vol gedachten liep ik die kant op, ik moest een beter medicijn vinden! helaas waren deze er niet.. het was 3 uur s 'middags en ik ging even wachten totdat  ze weer wakker zou worden. in dit infuus zat minder water en meer medicijn dus misschien zou het beter aanslaan.

ik voelde aan de snee in mijn gezicht, ik had wel vaker een mes langs mijn gezicht gehad, maar deze was wel heel erg diep gegaan.. ik pakte de groentesoep en liep richting Marit, die zat nu rechtop in haar bed. ''hoe gaat het?'' vroeg ik. ze gaf geen antwoord, en dat bracht zorgen met zich mee. Marit was toen ze hier kwam heel energiek en leek nu alle fut kwijt te zijn.. ik gaf haar de soep en liep richting de deur. Wacht! zei ze. ze vroeg me of ik nog even wou blijven. ik kreeg een warm gevoel en vond het fijn dat ze me ''nodig'' had. ik kwam naast haar liggen en we dommelden samen in slaap. toen ik wakker werd was de infuuszak zo goed als leeg, ik schrok me kapot en voelde aan haar pols, haar hartslag was te traag. Ik snelde naar de keuken. en maakte een infuuszak klaar. door mijn bevende handen was ik daar zeker 10 minuten mee bezig. ik holde zo hard terug dat het witbruine laminaat er van kraakte. ze begon steeds langzamer adem te halen.. zo snel als ik kon bevestigde ik de infuuszak aan te rode stang en wachtte af..

na 2 uur begon haar hart weer op een normaal tempo te kloppen en haar ademhaling weer wat sneller te gaan. ik was opgelucht maar bleef net zo lang wachten tot ze wakker zou worden. toen ze na 5 uur nog niet wakker werd, begon ik me toch weer zorgen te maken. wat was er aan de hand? volgens mij had dit niks meer met de infuuszak te maken. ik kon niks anders doen dan wachten. ze verbruikte meer medicijn als normaal was en ik moest het infuus elke 30 min. bijvullen in de plaats van elke 3 uur. ik wachtte en wachtte maar voor mijn gevoel werd ze nooit meer wakker...

Spelfouten:

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht