Droom? of toch niet! (H1)

10-11-2012 16:52

Het was een mooie zonnige dag, ik zat aan tafel en wou net gaan lunchen, tot ik ineens een kikker hoorde kwaken. Ik keek met een gezicht alsof ik de kikker zonet had opgegeten. Wat moet dat er raar uit hebben gezien! maar ik besloot dus dat ik die kikker moest vinden en begon een zoektocht door het huis naar de kikker; ik kroop onder tafels door duwde  de grote witte banken aan de kant en binnen no-time had alles in huis een andere plek; de banken stonden in de keuken en de eetkamer tafel in de woonkamer, de salontafel in de voorraadkast en het kleed lag op een hoopje in een hoek.
 

 Na maarliefst  3 uur zoeken had ik de kikker nog niet, maar ik gaf niet op; ook boven werd alles van plaats veranderd; totdat mijn moeder thuis was en zag dat  ik mijn brood niet had opgegeten, alle spullen in huis een andere plek hadden, en ik half onder de bank lag omdat ik toch nog even wou kijken of er echt geen kikker was. Mijn moeder schreeuwde iets wat ik niet kon verstaan omdat in onder de grote witte bank lag en begon  een preek; ik was niet goed wijs , waar slaat dit op, eet je brood toch eens op! Enz. over dat brood had ze wel gelijk, ik werd steeds magerder en had vaak hoofdpijn, maar ik vond het niet eerlijk en begon over de kikker. Dit zag zij blijkbaar als een smoesje en werd er alleen maar chagrijniger van. Na een (voor mijn gevoel) hele lange discussie stampte ik naar boven, weer met een boze kreet van mijn moeder. Ik lag een half uur boos op mijn bed en liet me ff tot rust komen.

toen ik weer naar beneden ging was mijn moeder alweer naar haar werk. Mijn moeder was nooit thuis, had 3 banen en was altijd chagrijnig. Ik ad het nu oudbakken brood op en zette de rest van de meubels weer op zijn plek.
 Toen hoorde ik gehinnik. Ja logisch een pony in een flat.. ik zette de tv aan en negeerde het gehinnik. Toen het na 2 uur overging in ezel gebalk begon ik me toch wel een beetje zorgen te maken, maar aangezien ik weer hoofdpijn had dacht ik dat het wel daar aan zou liggen. Ik was de laatste tijd toch een beetje gek, tenminste dat vonden mijn vriendinnen maar op welke manier ze dat bedoelden wist ik niet. Ik dacht nog een tijdje na over het fijt dat er zonet gehinnik was maar ik kon het niet verklaren
 

Toen mijn moeder om 10 uur ‘s avonds thuiskwam en weer tegen me snauwde dat ik te laat naar bed ging, was ik niet van plan om er weer tegenin  te gaan omdat we dan weer een discussie zouden hebben dus  liep ik  naar boven, deed mijn veel te kleine pyjama aan en kroop mijn bed in, ik las nog ff en viel met mijn boek in mijn hand in slaap.


Die nacht had ik een nachtmerrie, een enge man liep mijn kamer binnen, kwam naar me toe. Wat hij deed wist ik niet maar het deed pijn heel veel pijn, of het een nachtmerrie was wist ik niet zeker. Ik schrok wakker en had bonzende koppijn. De laatste tijd had ik deze droom steeds weer opnieuw en sindsdien heb ik hoofdpijn. Eigenlijk heb ik me er nog nooit bij stilgestaan en was ook niet van plan er wat mee te doen, mijn moeder luistert toch niet en mijn  vrienden vinden me volgens mij een beetje gek.
’s Ochtends ging ik eten, tandpoetsen  en de kattenbakken verschonen. Ik had niks met katten maar aangezien mijn moeder ze geweldig vond hadden we er toch 3.. aangezien mijn moeder het te druk had moest ik die bakken weer gaan schoonmaken, toen ik klaar was kwam Dikkertje naar me toe, de grootste van de 3 deze liep arrogant langs me heen richting de kattenbak, en na 10 minuten was die bak weer precies zoals die was voordat hij werd schoongemaakt, pff wat werd ik daar chagrijnig van! Ik vertikte de bak nog een keer te gaan verschonen. Dan maar gezeur van mijn moeder.

Ik plofte op de grote bank neer en zette de tv aan. Terwijl een ik opname van GTST aan het kijken was  hoorde ik kikkergekwaak, gehinnik en ezel gebalk door elkaar. Ik schreeuwde en het hield op. Ik was tevreden en ging door met kijken.

5 min later stond er een hond voor het raam, eerst deed ik de deur niet open omdat de katten dan die hond aan stukjes gaan scheuren en keek verder naar GTST. het gekwaak, gehinnik en gebalk werd met de seconde erger dus ik deed de deur open om naar de hond te kijken.  Toen zag ik een grote spelcomputer staan met spelletjes (Fifa - Dora en Topracer 1) Van wie was deze spelcomputer? Ik schreeuwde het een paar keer maar kreeg geen antwoord totdat de hond zei: ‘’die spelcomputer is van mij, speel met mij dit spel’’ van verbazing en schrik viel ik flauw wat er daarna gebeurde weet ik niet meer..

Toen ik wakker werd lag ik in een witte grote ruimte op de grond, waar was ik? Ik wou het schreeuwen maar er kwam geen geluid uit mijn mond. Ook toen ik probeerde op te staan lukte dit niet dus bleef ik liggen.  Er kwam een vrouw op me aflopen. Deze hielp me overeind. Ik was verlamd van verwarring en kon daarom ook niks anders dan gewoon luisteren. Dit zei ze:
“hallo ik ben Agent X, je vraagt je zeker af waarom je hier bent? Je hebt volgens mij de laatste tijd erg last van hallucinaties en nachtmerries toch? Ik ga je helpen. Er komt een man in je dromen voor; deze heet Bram Jansen, oke, volgens mij komt dit niet erg overtuigend over maar goed, hij heeft je in zijn macht… ik weet niet wat hij heeft gedaan maar hij gaat je gebruiken voor zijn experimenten. Hij probeert je met hallucinaties gek te maken  en je vervolgens mee te nemen....
 

Spelfouten:

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht